zondag 21 oktober 2018

Schrijven verbeteren



Deze zomer las ik in een facebookgroep van leerkrachten een post van een juf. Ze schreef dat zij verbetert met een 'schitter pen'. Ik vond dit meteen een geweldig ideetje en besloot dit zelf ook te gaan gebruiken. 
Ik nam 3 glitterpennen en pimpte deze met pluimen en washitape. Tijdens de schrijflessen ga ik rond en duid ik met de schitter pen de mooiste letter van de rij aan. Hoe? Dat is afhankelijk van de letter, soms een hartje, soms een sok, soms vuurwerk, soms ...
Ondertussen hebben we al wat letters leren schrijven. De laatste letters liet ik de kinderen zelf een schitter pen kiezen en mochten ze zelf de mooiste letter van elke rij aanduiden. Zo leren ze ook zichzelf evalueren. 
Ik verbeter de schrijflessen sowieso niet met rood. Als er een foutje is gom ik de letter weg en dan schrijven ze die opnieuw.
Soms leg ik ook stickers klaar en dan mogen de kinderen op het einde van de opdracht zelf een sticker gaan kiezen om op hun werkblad te kleven.

De kinderen vinden dit echt leuk. Het motiveert hen en eigenlijk ben ik ook wel een glitter fan ;).


Geen opmerkingen: