vrijdag 1 augustus 2014

Fluister telefoon

Na heel wat te lezen over 'phonic phones' op pinterest stond het maken van eigen 'fluister telefoons' op mijn to do- lijstje.
Volgend jaar geef ik les in het tweede leerjaar dus deze telefoons zullen zeker van pas komen ;).
Ze zorgen ervoor dat de kids als ze fluisterend lezen zichzelf heel goed kunnen horen. Niet alleen leuk en motiverend, maar ook erg handig om hen bewust te maken van hun uitspraak.



Benodigdheden:
en dan ook nog een knipschaar waarmee je de buizen kan knippen.

Hoe ga je te werk?:
1. Knip de buizen op 7 cm. (Na enkele probeersels lijkt dit mij de beste afstand voor een kinderhand.)
2. Schuif de bochtbuizen er langs de zijkant op. Ik vind het niet nodig om ze te kleven want ze zitten zo al heel stevig vast.
3. Versier je 'fluister telefoons' met washi tape.


2 opmerkingen:

Ilse zei

Welke diameter van buizen heb jij gebruikt?

Anoniem zei

Ik denk 32 mm, zoom maar eens in op de foto